Organisatie

In 2018 is de samenwerking met leveranciers verder verduurzaamd, zijn werkprocessen vereenvoudigd en zijn de talenten van onze medewerkers optimaal ingezet. We zetten de belangrijkste punten op een rij.

Zonder betrokken medewerkers die zich dagelijks inzetten om onze doelstellingen te behalen, is Utrecht Natuurlijk nergens. Daarom zorgen we goed voor onze mensen. Vorming en opleiding vinden we heel belangrijk. We hebben dit jaar de overstap gemaakt naar een nieuwe Arbodienst die beter aansluit bij onze wens om preventief te werken en het verzuim tot het noodzakelijke te beperken. Ook zijn we overgestapt naar een andere dienstverlener voor onze personeelssalarisadministratie. We bezinnen ons op de verandering van rechtspositieregeling waarbij onze toekomstbestendigheid in balans moet zijn met onze zorg voor onze huidige medewerkers.

Eind december 2018 telden we 51 medewerkers in loondienst. Daarnaast werken er circa 30 mensen in onze flexibele schil, bijna 160 vrijwilligers en ruim 70 stagiairs.

Gedurende 2018 is er hard gewerkt om zowel onze interne als onze externe communicatie optimaal te ondersteunen door slim gebruik te maken van ICT technieken. In 2019 zullen we ons vooral richten op de vraag over hoe we ICT kunnen inzetten om nog flexibeler en efficiƫnter te kunnen samenwerken.

Gedurende 2018 is de aandacht voor duurzaam inkopen doorgezet. Zo startten wij het onderzoek naar de mogelijkheden om de mest van onze dieren circulair te gaan inzetten op onze stadstuinen. En in plaats van koffie uit een automaat aan te bieden aan onze bezoekers, zijn alle voorbereidingen getroffen om op drie van onze locaties een horecaondernemer verse dranken en hapjes aan te laten bieden. Een marktverkenning leverde een haalbaar alternatief voor onze bedrijfsbus op. Binnenkort rijden we op biogas!